Kuchnia

5 pomysłów na drugie śniadanie

drugie śniadanie
Napisany przez dawkawiedzy

Drugie śniadanie powinno dostarczać od 5 do 10 procent naszego całodziennego zapotrzebowania kalorycznego i w żadnym wypadku nie powinniśmy bagatelizować tego posiłku. Ma ono za zadanie zaopatrzyć organizm w energię potrzebną do funkcjonowania między pierwszym posiłkiem a obiadem. Poniżej przedstawiamy proste i szybkie pomysły na drugie śniadanie – zapraszamy do lektury!


Zdrowe śniadanie do pracy


Twarożki, jogurty

Możemy wymieszać twarożek z miodem, pestkami słonecznika lub sezonowymi owocami. Do jogurtu (najlepiej naturalnego) możemy wkroić warzywa lub owoce, dodać otręby, miód i zjeść z waflem ryżowym lub pełnoziarnistym pieczywem.

 

Kanapki śniadaniowe

Kanapka z pastą jajeczną z kiełkami, w zestawie z sokiem marchewkowym lub świeżymi marchewkami pokrojonymi w słupki do schrupania. Możemy także przygotować sobie kromkę pełnoziarnistego pieczywa z twarożkiem ze szczypiorkiem lub miodem i z bananem na deser.

 

Owsianka na śniadanie


Owsianka to bogactwo witamin, minerałów, witaminy B6, magnezu, żelaza oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych. Możemy je przygotowywać na wodzie lub na bazie produktów mlecznych, jeść na zimno lub ciepło, z ulubionymi świeżymi lub suszonymi owocami, orzechami lub miodem. Można do niej wsypać siemię lniane, otręby, kakao lub szczyptę cynamonu.
Płatki owsiane gotuje się ze szczyptą soli w proporcji 2:1 (2 szklanki wody lub mleka, pochodzenia zwierzęcego lub roślinnego, na 1 szklankę płatków).

pomysły na drugie śniadanie
Jaglanki
Płatki jaglane są idealne nie tylko dla osób z nietolerancją glutenu. Są źródłem witamin z grupy B, krzemionki (na stawy), lecytyny (na pamięć) oraz antyoksydantów poprawiających wygląd skóry, paznokci i włosów. Kasza jaglana ma właściwości odkwaszające organizm i jednocześnie jest bardzo odżywcza i lekkostrawna.

Kaszę jaglaną warto najpierw dwukrotnie sparzyć wrzątkiem, by straciła gorzki posmak, a następnie gotujemy w takich samym proporcjach jak owsiankę, czyli 2:1 (2 szklanki płynu na 1 szklankę kaszy), opcjonalnie możemy dodać szczyptę soli i łyżeczkę cukru. Kaszę gotujemy aż wchłonie większość wody lub  mleka, czyli ok.15 minut. Jaglankę możemy jeść ze wszystkim – jogurt, mleko, miód, owoce, kakao, cynamon, len, ziarna słonecznika lub orzechy.




Koktajle warzywne
Soki warzywne chronią przed infekcjami, wzmacniają układ nerwowy i oczyszczają organizm z toksyn. W świeżych sokach znajduje się bardzo dużo witamin, składników mineralnych oraz błonnika. Najpierw wyciskamy sok z twardych warzyw, a następnie miksujemy go z miękkimi składnikami (awokado, kawałki dyni, melon, liście selera, szczaw, szpinak, natka pietruszki lub pomidory bez skórki). Zaletą domowych soków jest to, że bardzo łatwo w nich przemycić te warzywa, których się nie lubi lub nie jada. Jeśli sok jest za gęsty, można dodać odrobinę wody mineralnej.



O autorze

dawkawiedzy

Zostaw komentarz