Marketing i biznes

Reklama świetlna – pokaż się z jasnej strony

reklama świetlna
Napisany przez dawkawiedzy

Gdy zapada zmrok, światła latarni miejskich to nie jedyny jasny akcent na ulicach. To, co wieczorami zwykle przykuwa uwagę to światła sklepowych wystaw, neony, świecące szyldy, czy reklamy LED. Choć jesteśmy przyzwyczajeni do ich obecności, ich brak z pewnością zwróciłby naszą uwagę. Bo gdzie podążylibyśmy, jeśli nie za świetlnym drogowskazem? Ten zwykle prowadzi nas do znanej restauracji, sklepu całodobowego, czy apteki nocnej.


Zalety reklamy świetlnej

Dzięki reklamie świetlnej mamy szansę trafić o zmroku na miejsca, które w ciągu dnia dobrze widać, a niestety, gdy jest ciemo, skrywają się pod osłoną nocy. Co więcej, takka forma jest widoczna również podczas niekorzystnych warunków pogodowych, np. deszczu czy śnieżycy. Niewątpliwą zaletą reklamy świetlnej jest fakt, że przez całą dobę stoi ona na straży widoczności marki. Potencjalny klient może na nią zwrócić uwagę również w ciągu dnia; reklamy wykorzystujące światło, w sposób wyrazisty rzucają się w oczy nawet, gdy jest jasno, dzięki czemu żaden przekaz nie zostanie niezauważony. Ponadto, tego typu reklamy są zwykle prezentowane w widocznych miejscach, a do tego mają odpowiednio duży rozmiar. To przesądza o ich skuteczności.



Neony i szyldy reklamowe

Jeśli chodzi o rodzaje reklam świetlnych, można wyróżnić przede wszystkim neony, które produkuje się ze szklanych rur wypełnionych gazem szlachetnym. Ten liczący sobie ponad 100 lat wynalazek, jest charakterystycznym elementem wieczornego wizerunku niemal każdego miasta, który informuje o tym, co znajduje się w danym miejscu. Neony mogą być także akcentem ekspozycji w sklepach czy świetlną dekoracją elementów architektonicznych. Oprócz neonów, wśród reklam świetlnych znajdują się podświetlane szyldy reklamowe, zwykle tworzone z PCV, aluminium, czy pleksi. Mogą one mieć dowolną treść, a co najważniejsze są odporne na działanie czynników zewnętrznych.

Litery podświetlane LED i kasetony

Znanym rozwiązaniem, jeśli chodzi o reklamę świetlną, są litery podświetlane LED. Te skutecznie przyciągają klientów, jednak są nieco droższe od neonów. Produkcja liter trwa krótko, są produkowane z lekkich tworzyw sztucznych i malowane farbą wodoodporną, co zwiększa ich trwałość. Najczęściej są montowane bezpośrednio na elewacjach budynków. Kasetony z kolei to wykonywane z aluminium segmenty, które są również podświetlane w technologii LED. Mogą być stworzone w różnych rozmiarach i montowane na elewacjach budynku.



O autorze

dawkawiedzy

Zostaw komentarz