Każdy przedsiębiorca doskonale zdaje sobie sprawę, że bez reklamy firma nie zyska wielu klientów. Niestety, oferując nawet najlepsze usługi czy produkty nie będziemy w stanie dotrzeć do kontrahentów, jeśli nie zainwestujemy w promocję naszego przedsiębiorstwa. Wszyscy wiemy również, że dziś potęgą jest Internet. To właśnie tam powinniśmy skupiać budżet reklamowy. Sprawdźmy, czym jest marketing internetowy i dlaczego Twoja firma go potrzebuje.

Przede wszystkim należy pamiętać, że marketing internetowy powinien wiązać się z odpowiednio zaplanowaną strategię. Tylko wtedy odniesiemy długofalowy sukces, a więc dotrzemy do największej liczby osób, które będą naszymi potencjalnymi klientami. Należy mieć to na uwadze, gdyż zamiast chwalenia się bardzo dużymi zasięgami naszych materiałów promocyjnych skupmy się na efekcie. Ważniejsza powinna być mniejsza liczba odbiorców, ale takich, którzy faktycznie interesują się naszym produktem. Za sprawą dobrze zaplanowanej kampanii CTR (współczynnik klikalności) będzie najwyższy.

Kto stoi w miejscu, ten się cofa

Każdy przedsiębiorca dobrze wie, że kreatywność jest bardzo ważna w kwestii prowadzenia biznesu. Priorytetem jest również to, by iść z duchem czasu. Tradycyjne rozwiązania są w pewnym momencie przestarzałe, niewydajne, a co za tym idzie spada poziom zainteresowania naszymi usługami. Dotyczy to również reklamy naszego biznesu. Dlatego powinniśmy dowiedzieć się czym jest marketing internetowy i dlaczego nasza firma go potrzebuje.

Przede wszystkim taki typ kampanii reklamowej możemy rozdzielić na wiele różnych wariantów. Dzięki temu dostosujemy ją do naszych potrzeb. Warto znać podstawowe, bez których dzisiejsza firma pod kątem marketingowym wręcz nie istnieje. Oczywiście, na pierwszym miejscu znajduje się witryna internetowa oraz działania “wokół niej”, takie jak tworzenie treści – content marketing czy SEO – pozycjonowanie sklepu internetowego. Marketing internetowy to również płatne reklamy na łamach mediów społecznościowych – Facebooka, LinekdIn, Instagram i tym podobnych oraz w wyszukiwarce – Google Ads. W ramach działań związanych z marketingiem internetowym wyróżniamy również mailing (chodzi o dystrybucję wiadomości e-mail do osób z bazy), remarketing (wyświetlanie reklam osobie, która na przykład odwiedziła nasz sklep internetowy, lecz nie dokonała zakupu) oraz coraz popularniejszą współpracę z blogosferą. W tym przypadku możemy udostępnić nasz produkt bądź dostęp do usługi popularnemu twórcy internetowemu, który zrealizuje jej test aby pokazać rzetelnie wszystkie zalety i wady, co finalnie może zdecydować o zakupie przez klientów – fanów danego twórcy.

Nie możemy również zapominać o tym, że marketing internetowy to również prowadzenie profili w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn ale również nawet YouTube, na którym możemy publikować materiały wideo dotyczące naszej firmy. Jak widać, możliwości jest bardzo dużo i to tak naprawdę od nas zależy, które z nich wybrać, aby dobrze wydać budżet przeznaczony na reklamę. Oczywiście, warto również skorzystać z usług agencji marketingowej, która na bieżąco śledzi trendy związane z Internetem. Eksperci takiego przedsiębiorstwa pomogą przygotować, zoptymalizować i zrealizować kampanię reklamową według naszych potrzeb.

Marketing internetowy – dlaczego powinieneś postawić na reklamę w sieci?

Zastanówmy się jednak, dlaczego właśnie marketing internetowy jest tym, którego nasza firma potrzebuje. Przecież jest wiele wariantów reklamy, która może pomóc nam w dotarciu do klientów. Odpowiedź jest bardzo prosta. Praktycznie każda osoba posiada smartfona z dostępem do internetu. Większość z nas każdego dnia korzysta z portali społecznościowych lub po prostu, przegląda różne witryny w sieci. To oznacza, że prawdopodobieństwo dotarcia do potencjalnych klientów jest znacznie większe niż to, które oferują tradycyjne formy reklamy – na przykład billboardy ulokowane przy jezdni bądź te, które znajdują się w gazetach.

Kolejną, bardzo dużą zaletą marketingu internetowego, który wyprzedza “tradycyjne” działania reklamowe jest możliwość konfiguracji. O co konkretnie chodzi? Planując kampanię reklamową w Internecie możemy precyzyjnie wybrać grupę odbiorców, zaczynając od wieku, zainteresowań, a nawet płci, kończąc na konkretnych dniach, w których ma pojawiać się reklama. To oznacza, że prawdopodobieństwo dotarcia do osoby, która faktycznie będzie chciała skorzystać z naszej oferty jest znacznie większa. Finalnie przekłada się to na bardzo dobrze wykorzystany budżet reklamowy, jaki sobie założyliśmy.

O autorze

dawkawiedzy

Spora dawka wiedzy, porad i inspiracji z dziedziny finansów, rodziny, pracy, kulinariów czy technologii.

Zostaw komentarz