Budowanie strony internetowej to nie przelewki. Dotyczy to zarówno niewielkiej wizytówki małej firmy osobistej, jak i dużego e-commerce. I chociaż może Ci się wydawać, że stworzenie strony to tylko postawienie jej i napisanie tekstów, jest to dalekie od prawdy. Aby rzeczywiście osiągnąć dobre wyniki w wyszukiwarce, musisz zadbać o fundamenty. Tym właśnie zajmuje się techniczne SEO.

Techniczne SEO – definicja

Czym jest techniczne SEO? To działania, które mają za zadanie zoptymalizowanie strony internetowej, jednak nie obejmują tworzenia treści, a raczej ingerencję w samą architekturę strony. A zatem pozwalają na łatwiejsze indeksowanie witryny i poprawiają użytkownikom komfort korzystania ze strony. Techniczne SEO jest jednak przede wszystkim nastawione na ułatwienie życia robotom Google. Im łatwiejsze dla nich będzie interpretowanie i indeksowanie stron, tym lepiej. Aby to osiągnąć, musisz się jednak sporo napracować. Techniczne SEO wymaga doskonałej znajomości zachowań robotów, ale też samej budowy stron.

Na tym musisz się skupić w ramach technicznego SEO

Pracując nad witryną internetową, musisz zwrócić uwagę na wiele elementów. Podzieliliśmy je dla Ciebie na cztery główne założenia:

  • Indeksacja serwisu – techniczne SEO odpowiada za to, jak będą poruszać się po stronie roboty indeksujące. Jeśli proces przejdzie sprawnie, oznacza to, że serwis będzie rankować wysoko, a to z kolei wpłynie na pozyskiwanie organicznego ruchu. Tutaj skup się na prędkości ładowania strony, usunięciu wszelkich błędów, stworzeniu przekierowań, zadbaniu o linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. W darmowych narzędziach Google musisz oczywiście sprawdzić także, czy serwis poprawnie się indeksuje.
  • Duplikacja treści – to poważny problem techniczny, który niekorzystnie wpływa na indeksowanie serwisu. Zadaniem technicznego SEO jest znalezienie i ocenienie powielonej treści, a w razie konieczności znalezienie sposobu, by ją usunąć.
  • Jakość treści – jeśli wydaje Ci się, że roboty Google nie zwracają uwagi na jakość treści, grubo się mylisz. I nie, tworzenie contentu pod nie wcale nie pomaga. Google kocha długie, merytoryczne teksty ze słowami kluczowymi i nagłówkami (także meta). Jeśli stworzysz właśnie taki content, możesz mieć pewność, że będziesz rankować wysoko.
  • Crawl budget – to czas, w którym roboty pokonują całą drogę przez Twoją stronę. Im szybciej ją zaindeksują – dzięki Twoim działaniom optymalizującym – tym lepiej. Usunięcie wszelkich błędów może skrócić ten czas kilkukrotnie. To także wpływa na pozycję strony.

Jak zatem widzisz, techniczne SEO to nie przelewki. Potrzebujesz ogromu wiedzy, by stworzyć witrynę, która spełnia wszystkie oczekiwania ze strony Google.

Dlaczego musisz zadbać o techniczne SEO?

Techniczne SEO to podstawowe działania, które umożliwiają robotom zaindeksowanie strony, a zatem uwidocznienie jej w wyszukiwarce. Jeśli zawiedziesz na tym polu, Twoja marka nie będzie posiadała strony, a to wiąże się ze stratami. Oczywiście techniczne SEO ułatwia też samo poruszanie się po witrynie, a zatem sprawia, że jest ona bardziej przyjazna dla użytkownika. Z większym prawdopodobieństwem wróci on na dobrą stronę, niż na taką, która wolno się ładuje i jest nieintuicyjna.

Jeśli zatem do tej pory techniczne SEO było dla Ciebie tylko bajką, lepiej jak najszybciej skup się na tych działaniach.

O autorze

dawkawiedzy

Spora dawka wiedzy, porad i inspiracji z dziedziny finansów, rodziny, pracy, kulinariów czy technologii.

Zostaw komentarz