sklep internetowyW ostatnich latach dynamicznie wzrosła liczba sklepów internetowych. Wpływ na to miała przede wszystkim pandemia koronawirusa, która spowodowała czasowe zamknięcie placówek stacjonarnych, przez co w wielu przypadkach zakupy były możliwe wyłącznie online. Marki, które do tej pory czerpały zyski głównie ze sprzedaży off-line, siłą rzeczy musiały zacząć sprzedawać w sieci. Postawienie sklepu internetowego to jednak dość skomplikowany proces i po jej uruchomieniu konieczne jest prowadzenie działań, których celem będzie pozyskanie ruchu. Podpowiadamy, w jaki sposób można budować ruch w sklepie internetowym.

 

Kampanie płatne

Jednym z najpopularniejszych sposobów na dotarcie do klientów jest prowadzenie płatnych kampanii w wyszukiwarkach, np. w Google. Reklamy wyświetlane są wówczas nad wynikami wyszukiwania (lub w niektórych przypadkach również obok lub na końcu listingu), dzięki czemu użytkownik od razu je zauważa po wpisaniu danej frazy w pole wyszukiwarki. Choć jest to szybki sposób na generowanie ruchu, to jednak trzeba liczyć się z faktem, iż w zależności od branży takie kampanie mogą być dość kosztowne. Ponadto, po ich zakończeniu automatycznie tracimy źródło ruchu, gdyż nasz sklep przestaje się pojawiać w płatnej sekcji wyników wyszukiwania. 

Facebook

Kolejnym, mocnym źródłem ruchu jest Facebook, gdzie działania możemy prowadzić dwutorowo –  z jednej strony zbudować fanpage i poszerzać zasięg postów w sposób organiczny, a z drugiej – uruchomić w ramach platformy reklamy, które pojawiać się będą odpowiednio dopasowanej grupie odbiorców. Podobnie jak w przypadku kampanii płatnych w wyszukiwarkach, ruch ten będzie dla nas dość kosztowny, jednak plusem jest fakt, że użytkownik zachęcony reklamą może polubić nasz fanpage i wówczas będzie widział wszystkie nasze posty.

Sieci afiliacyjne

Ten sposób pozyskiwania ruchu pozwala szybko poszerzyć zasięg dotarcia z naszą ofertą do potencjalnego odbiorcy. Działanie sieci afiliacyjnych jest bardzo proste – wydawcy promują na swoich stronach naszą ofertę, a za każdego pozyskanego leada (czyli np. zakup produktu lub usługi czy wypełnienie formularza rejestracyjnego w przypadku produktów finansowych) otrzymują oni od nas prowizję. 

Agregatory ofert

Popularnym sposobem na promocję usług sklepu internetowego i tym samym na dotarcie do potencjalnych klientów, jest obecność w agregatorach ofert. W ten sposób użytkownicy mogą w jednym miejscu przejrzeć oferty wielu sklepów z tej samej branży i wybrać te, które najlepiej trafiają w ich potrzeby. Przykładem takiego agregatora ofert dla kategorii “dom i wnętrze” może być serwis sofario.com. Tego rodzaju agregatory można znaleźć praktycznie dla każdej branży. Dla sklepów zoologicznych będzie to na przykład zoofario.com.

Porównywarki cen

Podobny mechanizm funkcjonuje w przypadku porównywarek cen. Tego rodzaju serwisy prezentują konkretne produkty z różnych sklepów, dzięki czemu można łatwo sprawdzić, gdzie dany asortyment kupimy najtaniej. 

Pozycjonowanie w Google

Jeśli zależy nam na długofalowym budowaniu ruchu w sklepie internetowym, warto zainwestować w działania SEO. Odpowiednia optymalizacja techniczna i contentowa sklepu, w połączeniu z działaniami zewnętrznymi (link buildingiem), pozwoli budować wysokie pozycje sklepu w wynikach wyszukiwania na popularne frazy kluczowe. W przypadku pozycjonowania trzeba jednak liczyć się z tym, że o ile efekty utrzymują się przez długi okres, to jednak ich osiągnięcie wymaga czasu.

Budowanie ruchu w sklepie internetowym z wykorzystaniem powyższych sposobów pozwoli nam sukcesywnie zwiększać jego widoczność i trafiać do szerokiego grona odbiorców.

O autorze

dawkawiedzy

Spora dawka wiedzy, porad i inspiracji z dziedziny finansów, rodziny, pracy, kulinariów czy technologii.

Zostaw komentarz