Marketing i biznes

Jak wygląda dobra ulotka?

Napisany przez dawkawiedzy

Projekt ulotki to podstawowa skuteczności tej formy przekazu informacji. Potencjalny odbiorca w ciągu kilku sekund ocenia czy dana treść może być dla niego interesująca. Równie ważna jest forma, która powinna być dopasowana m.in. do sposobu dystrybucji ulotek.

Format i papier ma znaczenie

Decydując się na dystrybucje ulotek informacyjnych lub reklamowych warto zastanowić się nad tym jak dużo informacji będzie ona zawierać. Duży wpływ na to mają okoliczności, w których będziemy wręczać ulotkę odbiorcy. Kompaktowe formaty sprawdzają się idealnie w klasycznej dystrybucji. Większe ulotki, zawierające więcej treści, lepiej prezentować na spotkaniach lub w czasie rozmów z klientem w siedzibie firmy. Rodzaj papieru i jego wykończenie, będą miały duży wpływ na budowę wizerunku. Klienci wymagający z pewnością docenią gramaturę na poziomie 300 g oraz lakierowanie połączone z gustowną powłoką z przezroczystej matowej folii.

Wyróżnij się z tłumu dobrym projektem

Dobrze przygotowany projekt graficzny z właściwie rozmieszczonymi zdjęciami, logo i rysunkami z pewnością zwróci uwagę potencjalnych odbiorców. Dobrym pomysłem jest przygotowanie ulotki reklamowej w kolorystyce nawiązującej do barw firmowych. Należy unikać zbędnych ozdobników i trzymać się zasady im mniej tym lepiej, szczególnie w przypadku mniejszych formatów. Dużym ułatwieniem, są gotowe makiety do projektów ulotek, dostępne na stronie drukarni internetowej Studio Kolor. Dzięki nim, projekt można przygotować we własnym zakresie. Chociaż, jeżeli brak nam doświadczenia lepiej będzie skorzystać z pomocy doświadczonego grafika. Warto wiedzieć, że Studio Kolor oprócz druku oferuje także projektowanie ulotek.

Dobra treść na ulotce to podstawa

Musisz znać swoją grupę docelową i dopasować ton narracji do odbiorców. Dobrze jest mówić językiem swoich potencjalnych klientów. Treść powinna być uporządkowana, a hierarchia wszystkich elementów oznaczona w jasny sposób. Najlepiej stosować spójne formatowanie oraz jedną czcionkę na całej ulotce. Nagłówki muszą być widoczne i jednoznacznie precyzować temat oraz cel ulotki. Warto także stosować wypunktowania i wyliczenia, które sprawiają, że bloki tekstu stają się bardziej przejrzyste.  Należy pamiętać o stosowaniu chwytliwych wezwań do działania, które zmobilizują odbiorcę do dalszej interakcji z naszą marką. Może to być np. zachęcenie do odwiedzenia strony internetowej w celu uzyskania dokładniejszych informacji, na poruszone w ulotce tematy lub zaproszenie do odwiedzenia lokalnej siedziby naszej firmy.

Chwila uwagi – wykorzystaj ją

Zazwyczaj odbiorcy oceniają przydatność ulotek w ciągu kilku sekund. Na wzbudzenia zainteresowania potencjalnego klienta masz dosłownie jedno spojrzenie. W związku z tym, dobry projekt będzie cechował się zwracającą uwagę, ale raczej minimalistyczną grafiką, eksponującą dobrze sformułowane nagłówki i hasła call to action. Odbiorca, oceniając spojrzeniem ulotkę, powinien znaleźć ogólna informacje o jej tematyce. W ten sposób możemy zminimalizować dystrybucję poza grupą docelową. Jeżeli ulotka wzbudzi zainteresowanie, to treść powinna być źródłem potrzebnych informacji dla odbiorcy i doprowadzić do określonej interakcji, sformułowanej w wezwaniu do działania. Pisząc ulotkę, warto kierować się zasadami AIDA, czyli zwrócić uwagę, zainteresować, obudzić potrzebę i skłonić do podjęcia akcji.

 

O autorze

dawkawiedzy

Spora dawka wiedzy, porad i inspiracji z dziedziny finansów, rodziny, pracy, kulinariów czy technologii.

Zostaw komentarz