spoty reklamoweFilm reklamowy ma przyciągać jak największe grono odbiorców i zachęcać do korzystania z usług lub kupowania produktów. Dowiedz się, co wyróżnia profesjonalny spot reklamowy i czym powinien się on charakteryzować.

Czy spoty reklamowe są potrzebne?

Chcąc budować własną społeczność, należy używać do tego możliwie jak najlepszych narzędzi. Jednym z lepszych sposobów na zwiększanie liczby klientów i obserwujących, jest publikowanie filmów reklamowych. Do głównych zalet reklam w postaci wideo można zaliczyć:

  • zwiększenie rozpoznawalności marki,
  • kreowanie wizerunku,
  • zwielokrotnienie zysków,
  • korzystną reprezentację zalet produktów i usług.

Czym się wyróżniają dobre filmy reklamowe?

Treści, które promują produkty i usługi, mogą pojawiać się w telewizji lub w Internecie. Firmy coraz częściej decydują się na tego typu rozwiązanie, ponieważ przynosi ono atrakcyjne dla rozwoju marki, rezultaty. Niezależnie od tego, jakie medium wybierze się do publikacji materiału, ważne jest zadbanie o odpowiednią jakość i formę wideo.

Wzbudzenie zainteresowania

Tworzona reklama powinna wyróżniać się na tle innych wideo, na które trafia widz. Uwagę odbiorców przykuwają elementy zaskoczenia, które są zawarte w samej historii. Ciekawa fabuła powinna wzbudzać u publiczności jak największe zainteresowanie. Najlepiej sprawdzają się historie, które są wiarygodne. W przekazie warto używać prostego języka, zrozumiałego dla każdego. Takie rozwiązanie zapewnia większą liczbę odbiorców i jest pierwszym krokiem do sukcesu.

Rozbudzenie emocji

Dobra historia pociąga za sobą odpowiednie emocje. Wywołanie uczuć, które skłaniają odbiorcę do myślenia, sprawia, że film zostaje w jego głowie na długi czas. Dzięki temu, że fabuła bawi lub wzrusza, zwiększa się zainteresowanie produktem, a także całą marką. Należy jednak stronić od emocji, które wywołują negatywne odczucia.

Zachęcenie do działania

Poza tym, że opowiedziana historia w filmie reklamowym, spodoba się publiczności, dobrze jeśli zachęca ją także do reakcji. Elementy tzw. call to action to nic innego jak nakłonienie oglądających do działania. Można to zrobić bezpośrednio, używając zwrotów, takich jak np.:

  • „skorzystaj”,
  • „zapisz się”,
  • „spróbuj”.

Ciekawym pomysłem jest także nawiązanie interakcji podprogowo, czyli tak, aby potencjalny klient nie zdawał sobie z tego sprawy. Można to zrobić np. za pomocą historii, w której bohater decyduje się na zakup produktu i jest z niego bardzo zadowolony. Pod koniec filmu dobrze jest umieszczać dane kontaktowe lub adres firmy, tak aby zwiększać u widza chęć skontaktowania się.

Profesjonalizm i wysoka jakość

Filmy promocyjne, które posiadają dobrej jakości obraz i prawidłową ścieżkę dźwiękową są odbierane znacznie lepiej niż nieprawidłowo sformatowane wideo. W odczuciach widza może pojawiać się myśl, że jakość reklamy promocyjnej idzie w parze z jakością oferowanych przez markę produktów czy usług. Warto wybierać profesjonalne wytwórnie filmowe, jak IMAGEPRO, które oferują fachowy sprzęt oraz kierują się wieloletnim doświadczeniem w branży.

Konkretny cel

Reklama w postaci wideo powinna mieć ustalony konkretny cel. Klarownie przedstawiony przekaz, zwiększa prawdopodobieństwo jego zrozumienia. Odpowiednia komunikacja jest możliwa za pomocą:

  • interesującej historii,
  • prezentacji zalet produktu,
  • przekonującej rekomendacji,
  • studium przypadku.

To, jaki sposób zakomunikowania potrzeb jest najbardziej odpowiedni, ustala się podczas pierwszego etapu produkcji filmowej – preprodukcji. Pod uwagę bierze się różne możliwości, a z nich wybiera się najlepsze dla danej marki rozwiązania.

O autorze

dawkawiedzy

Spora dawka wiedzy, porad i inspiracji z dziedziny finansów, rodziny, pracy, kulinariów czy technologii.

Zostaw komentarz