Warto pamiętać, że sklep to nie tylko ostatni punkt drogi klienta – miejsce sprzedaży. To także pierwsze miejsce, gdzie potencjalny użytkownik marki natrafia na jej produkty. Dlatego też sklep jest doskonałym miejscem do promowania produktów.
Mocny start i droga do produktu
W jakim momencie zasygnalizować klientowi o produkcie, który chcemy reklamować? Tuż przy wejściu! W miejscu, skąd zwykle klienci biorą koszyk lub gazetkę promocyjną warto ustawić coś, co zaakcentuje obecność marki w sklepie, np. plik broszur informacyjnych lub tzw. potykacz (stojak reklamowy), który skieruje klienta w konkretne miejsce w sklepie, gdzie znajdzie promowany produkt. Następnie, dobrym pomysłem są grafiki na podłogi – nie tylko oswoją klienta z nazwą produktu i wskażą drogę do niego, ale i utrwalą w świadomości użytkownika barwy związane z produktem.
Ekspozycja ponad wszystko
W momencie, gdy klient dotrze do stoiska z produktem, trzeba mieć pewność, że sposób jego ekspozycji będzie oryginalny i kreatywny. Dlatego dobrze by było zrezygnować z promocji na sklepowej półce, tylko zdecydować się na ekologiczne, kartonowe ekspozytory o ciekawym kształcie lub regały produktowe z logo marki.
Również wędrując po sklepie, warto pozostawiać ślady produktu w miejscach, gdzie znajdziemy produkty współgrające z naszym (np. jeśli sprzedajemy słone przekąski, umieśćmy je również przy regale z piwem). Jeżeli na tym etapie nasz produkt nie zainteresuje, nie martwmy się – jest jeszcze szansa, że umieszczając go przy kasie i akcentując jego obecność hangarami z nazwą produktu i firmy zainteresujemy nim potencjalnego klienta.